Tråkigt

Denna så kallade mobbing på nätet slutar aldrig att förvåna mig!
Jag är absolut inte utsatt då jag skriver om för vardagliga saker.

Jag är en vanlig 2 barnsmamma som skriver om saker som händer i mitt liv. Jag utesluter för det mesta mina barn i min blogg medvetet då jag anser att bloggen mest ska handla om mig personligen......(ibland är de med på ett hörn dock)

Varför är folk då så fruktansvärt elaka mot varandra på nätet?

Jag satt rätt länge igår och läste bloggar och kommentarer på olika sidor och många gånger var det ett återkommande av elaka påhopp från olika, gärna "anonyma" personer.

Visst, har man en blogg där i stort sett allt man skriver är till för att reta gallfeber på folk så vill man säkert ha den reaktionen från folk, men då kanske man ska tänka 2 gånger innan man skriver ett inlägg där man hänger ut den personen man fått skit från......finns det inte ett uttryck som heter...att vända den andra kinden till?

Men vad vet jag? Jag är antagligen för gammal för att förstå hur elaka folk är mot varandra idag. Gärna anonymt, på nätet....jätte originellt!

Puss på er mina goingar!


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Kan inte annat än hålla med. Så många bloggar jag läser och så många "fula" kommentarer. Jag har bara blivit "drabbad" två gånger. Jag skrev ett inlägg hos en ung mamma att hon inte skulle ta åt sig av de eleka kommentarer hon ibland fick, direkt var det någon som anonymt skrev i min blogg "Fan vad du är ful!" Så fruktansvärt omoget... Sedan att det faktiskt är ett lagbrott att skriva kränkande på nätet är det nog inte många som fattat!..



ps. thanx för igår, det behövde jag...ds.

kramiz

2008-09-18 @ 07:50:46
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Sussie

Missy:

det var så lite så! Jag uppskattar våra turer ska du veta!

Längtar till nästa (blink)



Pusset på dig!

2008-09-18 @ 11:41:19
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: sanna

Allo! Hoppas allt är bra! fina trattisar du hittade igår! Inte avundsjuk alls!:-) Jag är hemma idag..feber o förkyld..som alla andra..vi kan väl höras sen! Kram..

2008-09-18 @ 13:26:30
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

du jag håller verkligen med! det finns en tjej (?) (antar det för det är nästan bara tjejer som är elaka mot tjejer...mysko det där) som skriver OFTA på min sida och varje dag på englas... och hon är så JÄVLA elak... hon ger sig verkligen på hennes dotter och säger att hon är ful och en massa annat hemskt (och ungen är ju för bövelen toksöt för det första) för att inte tala om all skit hon får släng på sig själv om hur hon ser ut! det är så vansinnigt!!! jag är glad att jag gick i skolan och hade "skrivmaskin" ist för datorkunskap... fy!

min sambo är lärare och han är uppriktigt ledsen och arg för sånt här... han säger att förr hade barnen en fristad när det kom hem (de som blev mobbade i skolan) men nu fortsätter den via nätet och sms... det är så illa...



aj vad upprörd jag blev nu! haha!



PUSS på dig underbaring! :)

2008-09-18 @ 19:28:53
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: sessan❤

Såååå enig!!

Jätte bra inlägg & viktigt att debattera, så jag var tvungen att kommentera ;)

Hittade hit via MissyElliot & eran svamp jakt fniss



Knall fin blogg



Keep up the good work



//Sessan

2008-09-19 @ 20:57:11
URL: http://sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0