idag kunde jag strykit med....

.....när jag krockade med bilen. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Stora grabben hade 2 kompisar som var här o lekte i eftermiddags. När  deras mamma kom 19.30 för att hämta dem så var de puts väck! Jag och U tog varsin bil för att  leta efter dem. Efter ett tags letande, det började bli mörkt ute med, stannade jag brevid mina föräldrars granne som bor i v-mo:s satbacke, rent ut sagt. Jag stod med bakänden nedåt och gick för att ringa på dem då jag trodde grabbarna gått in där för att kela med katterna. När jag vänder mig om ser jag min bil rulla förbi. 

Utan att tänka springer jag efter bilen och försöker komma in på förarsidan för att dra åt handbromsen. Bilen rullar rätt snabbt vid detta laget så jag kommer bara halvägs in och släpar mitt ena ben utanför bilen samtidigt som jag håller ett krampaktigt tag i ratten. Jag lyckas aldrig få tag i handbromsen utan åker med, med halva mig utanför bilen rätt in i en annans trädgård! Klipper buskar och träd + en hammock på vägen och sopar i mitt ben och min fot samtidigt tills jag kraschar in i en altan! Hela vägen ned rusar bara en tanke i mitt huvud: att snart slår jag mig, snart får jag ont!

Jag säger bara det....herregud! Just då var jag bara stirrig och tänkte på bilen, som är helt demolerad. Inte förrän jag hämtar mannen och min pappa som det brister för mig och chocken kickar in. Jag gråter och gråter och är helt ifrån mig. Fan, tänk på vad som kunde ha hänt. Hade jag släppt hade jag hamnat under bilen och kanske inte funnits mer. Eller så hade en mamma och en barnvagn kommit ivägen eller lekande barn eller ja, jag vet inte....... jobbigt var det.

Nu har jag upptäckt mitt ben. Alldeles blåslaget med skrapsår och lätt haltning........


JAG KOMMER ALDRIG MER ATT GLÖMMA HANDBROMSEN!


pusset

Kommentarer
Postat av: El Kecko

Din stackare...tur att du klarade dig utan större skador iallafall!



Nu e du med i självmordspatrullen på Amerikaområdet oxå ;-)



Kramet

2008-10-06 @ 22:13:01
URL: http://kelo.blogg.se/
Postat av: MissyElliot

nämen, lilla gumman....Så får du inte göra. Skrämmas så....

kramar om

2008-10-07 @ 07:59:36
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: sanna

usch fy fasen vad obehagligt!! men gud vad skönt att du klarade dig och att ingen blev allvarligt skadad! massa kramar!!

2008-10-07 @ 08:43:52
URL: http://genkigenki.blogg.se/
Postat av: Catja

Men HERREGUD!! Tur i oturen att inget värre hände och att mest var materiella ting som kom till skada. Stor lugnande kram!!

2008-10-07 @ 09:50:53
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

....................



OJ



...................

så där får du ju inte hålla på ;S

Förstår att du är skakig och blev chockad

och vilken tur i oturen att det inte blev "värre" än vad det blev! Du måste ju vara rädd om dig JÖÖH!!!



världens största KRAM!

2008-10-07 @ 11:04:35
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Marra

Men fy vad otäckt. Vilken tur att du inte blev mer skadad. Det kunde gått riktigt illa.



Kram

2008-10-07 @ 13:10:28
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: §uperjuristen

Stackars lilla söta. Vad otäckt! Hur mår du nu?

2008-10-07 @ 20:33:48
Postat av: Anonym

Nämen, herregud vad du skräms!! Vad gööör du!!? Du kan väl inte glömma lägga i handbromsen i en backe gumman!! Tack o lov att du inte skadade dej mer, eller att nån annan blev skadad..många kramar darling!

2008-10-07 @ 20:35:11
Postat av: sanna

..förra inlägget var från mej..bidde nåt fel..kram igen!

2008-10-07 @ 20:50:12
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: ME&MY

my lord älskling, darlig..tur att det gick så bra ändå..jag skulle lätt kunnat gjort detsamma, tankspridd och orolig som du var..inge skämmas, bara lära och tänka som du gjorde, skrämmas vid tanken om vad som kunde hänt, nu har du delat händelsen med oss, så jag har iaf det i huvudet framöver, BRA!!



PUSS PUSS PUSS!!

2008-10-08 @ 19:58:28
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0