Syskonkärlek?

Ni som har barn och speciellt fler än 1 vet ju att syskonen kivas ibland.
Jag tror att detta kiv kommer att göra mig skogstokig en dag! När en av dem är själva hemma med en av oss är allt frid och fröjd. Allt är cool lugnt!
Tills den andra av dem dyker upp! Helvetet bryter loss och de kivas om precis allt!

Härom dagen fick jag psykbryt på dem och skrek att jag inte orkar mer!
Kommentaren från äldsta barnet löd:

- men mamma, så här gör faktiskt syskon!

Gggrrrrrr.....det vet jag väl! Skitunge tänkte jag. Ollie är så där äckligt lill gammal ibland, förutom när han och lillsyster kivas....vilket är jämt!

Hur har ni det hemma på syskonplanet?



Pusset

Kommentarer
Postat av: §uperjuristen

Hej gumman! Håller med dig om axlarna...så fult med sluttande, hahahahah.



Jag har två yngre bröder, en som är 1 år och yngre och ett som är 11 år yngre. Den som är nästan jämngammal med mig har jag alltid bråkat med. Jag minns vid ett tillfälle då jag hällde en kanna vatten på honom och han sprang efter mig med ett strykjärn och tänkte slå mig med den! Vi var runt 10årsåldern då. Sådana krig har vi haft;-)



Pussss!

2008-11-22 @ 10:20:55
URL: http://superjuristen.blogg.se/
Postat av: Catja

Jag har ju inga barn då, men fy för i HELVETE vad jag å syrran bråkade när vi var små... och tonåringar... Vi närpå hatade varandra emellanåt, men sen tog det kanske två månader efter att hon flyttat hemifrån när hon var 17-18 och efter det har vi varit bästa vänner! :)



Puss å kläm

2008-11-22 @ 10:44:03
URL: http://catjalainen.blogg.se/
Postat av: Maggan

Haha, mina barn skulle kunna hålla kurser om hur man bäst retar syrran/brorsan till vanvett ;), men däremellan kan dom glimta till och faktiskt komma riktigt bra överens!



Ha det bäst, kramen!

2008-11-22 @ 13:05:54
URL: http://maggan-baraord.blogspot.com
Postat av: MissyElliot

Hrm, mina ongar är lite för små för att kivas så där ordentligt, men det kommer la! Däremot kan jag bara hålle med syrran ovan, att jäklar i havet var vi bråkade när vi var små. (Jag kommer ihåg ett tillfälle när jag hade retat henne och hon jagade mig med en galge!)

kramiz

2008-11-22 @ 14:40:41
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jo tjena du menar att det blir värre???? Sliter mitt hår här hemma ibland:) De är goa var för sig men ihop jisses !!

Men alltså grabben har ju rätt det är ju så syskon göör haha och det är så de visar sin kärlek för varandra

puss på er

2008-11-22 @ 21:05:20
URL: http://kelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0