Jo.....

.....det var ju det här med födelsedagar.....
Storgrabben fyller 10 år om ca 1 månad och högst på önskelistan finns ett Xbox 360 Premium.

Han har ett playstation 2 med massa spel så jag och mannen har sagt (ett rätt bra tag nu) att det inte blir någon mer spelkonsol.

Igår när jag skulle gå och lägga mig hängde denna på min dörr......ja, vad gör man.....


Bäst av allt var att han ville ha 4 handkontroller oxå.......vilken verklighet  de lever i de små liven....

Spelet Halo är hans absoluta favvo och han spelar online på datorn och ritar i mängder detta spel.....jag fattar ingenting, och då är jag ändå en sån som gillar spel.....

Vad ska man göra tycker ni?

Pusset!

Kommentarer
Postat av: Ana

Hmmm, svårt...men kan ni inte sälja det andra spelet kanske...verkar ju verkligen som han vill ha det andra...Våran tjej önskade sig Nintendo DS i julklapp och jag har aldrig sett ett gladare barn än när hon öppnade sitt paket:-) Ha en strålande dag gullet!!! Kramis

2009-05-14 @ 07:34:51
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Anonym

ingen aning... bra idé att sälja den gamla, vet dock inte vad man kan få för en sån. Ni kanske kan vara fler som går ihop, typ mor far föräldarna?



lycka till med beslutet!



kramisar



2009-05-14 @ 07:43:29
Postat av: jessi

det var jag!



kram

2009-05-14 @ 07:43:50
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Älskar dessa små lappar!! Min dotter har alltid skrivit "HUND" tusentals gånger på sina önskelistor men aldrig fått någon!



Håller med de ovan om att det är svårt. Man vill ju glädja dem till varje pris känns det som. Vår son har inte alltid fått det han velat hai spelväg, dels för att vi inte vill att han ska "fastna" i det och dels för att hans hockey varit kostsam.



När han fått har vi varit fler om det för att han ska få nått annat också eller så har han fått betala en del med sina egna pengar. Hårt? Ja men de måste förstå att pengar inte växer på träd. I dag ser han inte ut att tagit någon skada ha, ha och han är fortfarande gärna ute och "leker" som alltid!!



Så har vi gjort men det är supersvårt att vara konsekvent =0)



Hoppas du har en bra dag idag!!



Kramar gullet!

2009-05-14 @ 09:50:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: l-l

Oj vad svårt!!! Kan inte komma med något klokt. Tack goa du för fina kommentaren om wilmas rum. Hon är sällan där och leker, så hon har ofta mycket städat = ). Hon är en pysseltjej som gärna pysslar, sen har de ju ett lekrum med massa saker.



Ha en bra dag!

Kram l-l

2009-05-14 @ 10:26:52
URL: http://vitanyanser.blogspot.com
Postat av: Zun

Man säger lalalalalalal BINGO!!! och hoppas att ilet går över ;-)



Nej, det där är ju ett jätteproblem. Jag tänker nog som många här ovan, finns det möjlighet att sälja det gamla spelet? Gå ihop flera stycken? Låta honom betala en del själv? (Han kanske inte har månadspeng/veckopeng än?)



Jag är nog lite så att jag gärna vill ge våra barn det de mest av allt vill ha. Samtidigt har man ju faktiskt inte alltid råd och jag vill lära dem att tänka i både ekonomiska och miljömässiga banor, så vi säljer flitigt "gamla" leksaker och kläder alt. ger bort dem och förklarar även varför.



Ha, du blev inte mycket klokare av mitt svar va?



Kram på dig!

/Zun

2009-05-14 @ 13:02:57
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Anna Söderberg

Dessa ungar!

Jag vet hur det är för jag var preciiis likadan när jag var liten. Önskade mig bara 1 stor grej och det upplyste jag min mor och far om heeeeeela tiden...

Ibland gick min önskan in, ibland inte.

Ja'a du.... din man och du får nog slå era kloka huvuden ihop om detta...

Lycka till sötfisen!



KRAM

2009-05-14 @ 13:13:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: jama

Ha ha, fy tusan va sött!

Det är bara att slänga upp stora "plånkan"...eller kanske inte ;-)



Det kanske finns nåt till bra pris på Blockt? En del är ju så prylgalna så de köper nytt fast det de har inte är så gammalt. Eller är detta nån nyare modell kanske...?!?! Nollkoll här ;-)



Dyrare presenter ju äldre de blir. Ska va glad att mina är relativt små tror jag ;-)

2009-05-14 @ 15:32:55
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Norping Jenny

Inte lätt inte...



Jag fattar noll av spel och har alltid sagt till mina pojkar att PS 2 spelet får räcka. Tji fick jag i julas när min bror skämde bort dem med ett Wii. Vår (mannens och min)julklapp Nintendo DS spel kom då lite i skymundan och nu är vi där med massa spel.



Jag tror att det på något sätt bara är att hänga med. Min mamma säger att det inte är underligt att dagens barn har stort ha-begär när vi föräldrar alltid pratar om nya saker till hem osv. Något ligger det säkert i det.



Lägg ihop, ge pengar är ju toppenförslag. Grabben kommer att bli överlycklig:)



Kram kram

2009-05-14 @ 17:38:25
URL: http://jewany.blogg.se/
Postat av: Starmama ♥

Vilken söt teckning/önskelista! ♥ Mamma-hjärtat smälter ju !!!! Jag tycker att... för att kompromissa så skulle jag sälja (!) hans PS 2 och köpa en Xbox 360 istället.



KRAMIS!

2009-05-14 @ 17:53:57
URL: http://starmamasdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha kul lillkille du har!

Förresten jag önskar mig en cykel du kanske kan fixa det medans du ändå håller på?

2009-05-14 @ 18:10:08
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilken lite going ni har :-)



Kanske sälja det gamla & köpa ett nytt...inte helt lätt...



ha en finfin kväll

kramar

2009-05-14 @ 18:39:04
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jaa du finurlig är han ju:))) Då återstår det o se vad det nu blir när han fyller år;)

Ps tack för titten idag:)

Puss





























2009-05-14 @ 19:16:31
URL: http://kelo.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Först måste jag säga att din son påminner om mig själv som liten, ritade alltid och la lappar över allt med det jag önskade mig ;-)



Din fråga är svår, klart man vill ge sina barn det de önskar sig, men det känns ju onödigt minst sagt med två spelkonsoller samt att barn inte har någon uppskattning vad saker kostar. Jag har inget svar på din fråga tyväär hur du/ni ska göra..



Hoppas att ni får en härlig torsdag!



Kram på dig!

2009-05-14 @ 19:25:53
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kommer bli en kassa pappa... för med den underbara teckningen så skulle grabben får precis vad som helst :)



Super gulligt ju :)

2009-05-14 @ 19:26:19
Postat av: Peter

KASS pappa, inte kassa. Och sen var det jag, Peter som skrev ;)

2009-05-14 @ 19:27:08
Postat av: Sanna

Söte Ollie! Vilken fin önskelista han har gjort! Svår fråga..Jag tycker nog som en del andra här redan har skrivit, att ni kanske kan ge honom bidrag till spelet. Vet ju inte vad det kostar, men mor- och farföräldrarna kan kanske oxå bidra..och sen får han lägga till med sparad vecko/månadspeng..Och så kan ni ju faktiskt sälja det "gamla" spelet. Hoppas allt är bra?! Puss..

2009-05-14 @ 20:16:39
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: Emi

Hej Sussie! =)



Jag skulle faktiskt säga att jag står på Olivers sida. ;) Men börja med 2 handkontroller. Om han har fler kompisar som vill spela samtidigt, så får dom ta med sina egna.



Saken med Playstation 2 är att det är en sån gammal och förlegen konsol. ( 9 år gammal för att vara exakt ) Det görs inga spel till den längre. Men om det bara är ett knep för att slippa köpa fler spel till honom i framtiden, så är det ganska grymmt mot en kille i hans ålder. :P Xbox 360 är den nya "grejen" som kommer hålla minst lika länge som er gamla konsol. Ibland så måste man faktiskt byta upp sig.



Gör killen en tjänst så slipper ni tjatet i åtmonståne 7-8 år till... Då han förmodligen kan köpa sin egen nya "grej". ;)



Hälsa ungarna och Ola från mig <3

2009-05-14 @ 20:17:16
URL: http://petitesymphony.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0