Så här är det!

I mitt arbete levererar vi mot fordonsindustrin som är vår största inkomst källa.
Som ni alla vet är ju världen i en stor förbannad jävla finans kris som påverkar många människor. På mitt jobb har vi inte precis kommit undan. Vi har inte behövt varsla än och vår goda VD:s förhoppningar är att så inte ska ske......

Jag å andra sidan är orolig. Blir det här en långvarig kris vet man ju inte vad som händer. -1996 var jag med om samma sak som nu, då det var otrolig kris i Sverige. Då hade det hållt på i flera år och det företaget jag arbetade på då fick lägga ett varsel och 40 anställda fick gå...jag med! Arbetet jag hade då är likvärdigt kvalitétsarbete som jag har i dag, något som jag verkligen älskar!

Kanske är lite tråkiga minnen som bubblar fram men jag kan inte låta bli att må lite dåligt över detta.

År det något jag lärt mig på mina 34 år på jorden så är det att aldrig ta något för givet!!!!!



Pusset

Kommentarer
Postat av: Lotta

Goa vän känner din oro och förstår den ,vi har ju lite samma sits här man vet inte vad som kommer hända...Fast vi har alla go vänner och vårat goa liv så vi kommer förbi de hinder som står i vår väg det är jag helt övertygad om :)

Kramen

2008-11-05 @ 13:57:14
URL: http://kelo.blogg.se/
Postat av: Maggan

Usch, det är aldrig kul när det hänger orosmoment i luften :( Hoppas att det inte behöver bli värre, utan att skitekonomin världen över vänder uppåt igen!

2008-11-05 @ 15:56:08
URL: http://maggan-baraord.blogspot.com
Postat av: §uperjuristen

När vi känner oro och tänker negativa tankar - får vi endast negativitet tillbaka. Tänk alla människor som är oroliga och sänder ut oro...det skapas ett stort orosmoln runt om i världen och finanskrisen blir bara större och större. Jag fokuserar på mitt innersta och försöker inte tänka på krisen. Hoppas att du förstår vad jag menar och hoppas det hjälper lite. kram gumman!

2008-11-07 @ 22:46:30
URL: http://superjuristen.blogg.se/
Postat av: Johanna

hur har det gått, har du kvar ditt jobb?

2008-11-12 @ 14:50:35
URL: http://desbarrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0