Hur var det nu.....

.....detta med barn och hur man förklarar och att de förstår. Det stämmer så väl det alla säger:

"Små barn, små problem", "Stora barn, Större problem"

Jisses villken kontrovers vi hade med storgrabben i går kväll. Vill inte gå in närmre på vad som orsakade den för han kan läsa bloggen och vill inte hänga ut honom. Men fan vad man känner sig maktlös som förälder när man bråkar med sina barn och man försöker in i det sista för att förklara på ett bra sätt, men i slutändan kunde man lika gärna pratat med en VÄGG!

Kommer säkert att vara ångerfullt från hans sida idag, precis som det är för oss. Han är ångerfull för hur han betedde sig och vi är ångerfulla för att man gått och lagt sig ovänner (dock inte för att han fått skäll, för det fanns orsak).

Känner jag min stora grabb rätt (och han är så mjuk och go och så känslig) ringer han mig på jobbet och ber om ursäkt.....hoppas det ialla fall.

Hur gör ni? Hur löser ni era konflikter med era barn?

Pusset


Kommentarer
Postat av: kristin

ja, jag föll för dem direkt :) hihi anne på grönkulla - det var längesen! men jag håller med dig, så himla mysigt att titta på emellanåt. hoppas det reder ut sig med grabben, har han ringt än? hoppas du får en underbar fredag och fortsatt helg! kram

2008-08-15 @ 11:10:10
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: kristin

åh va skönt att höra, glad för er skull! det gör så mycket om man kan prata ut om saker och ting.. hihi, tack raring :) KRAM

2008-08-15 @ 11:24:52
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

FYYYYY jag vet inte hur vi löser våra konflikter med våran stora...han är ju bara 4.... så mitt ord är LAG muhahaha ;-)



hoppas att han ringde ;-)



ps. vi var på liseberg denna härliga fredag!

2008-08-15 @ 20:49:23
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Catja

Eftersom jag inte har barn själv kan jag inte råda i den direkta uppfostran... Men jag har varit så gammal som han är. Man ångrade sig ju nästan jämt efter att man grälat ordentligt med föräldrarna och visste att man gjort fel (även om man bara erkände det i hälften av fallen - man var kanske lite stolt med...). Kämpa på, jag tvivlar inte på att han kommer att bli en härlig människa när han blir stor med så goa föräldrar! Puss å kläm!

2008-08-15 @ 23:50:11
URL: http://catjalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0